Általános szerződési feltételek
1. Általános rendelkezések
1. a) Jelen „Általános Szerződési Feltételek” – a továbbiakban: ÁSZF – szabályozza a szolgáltató által 7478 Bárdudvarnok, Bánya 598. hrsz.) alatt üzemeltetett Piszi-völgy faház szálláshelynek és az ahhoz kapcsolódó, a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
NTAK regisztrációs szám: MA21003341
1. b) Az ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, akik a szolgáltató szolgáltatásai értékesítése érdekében a szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.
1. c) Jelen ÁSZF a szálláshely szolgáltatás megrendelés, mint egyedi szerződés elválaszthatatlan részét képezi, és ezáltal a szerződő felekre nézve kötelező erővel bír csakúgy, mint az egyes egyedi szerződések rendelkezései.
1. d) Az egyedi megrendelés leadásával a megrendelő fél (vendég) kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et megismerte és annak rendelkezéseit önmagára nézve kötelezőnek elfogadja.
1. e) Az egyedi megrendelés leadásával a megrendelő fél (vendég) kijelenti, hogy elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban külön felsorolt adatkezelési célokat.
2. Fogalom meghatározások
2. a) Piszi-völgy faház vagy szálláshely: 7478 Bárdudvarnok, Bánya 598. hrsz.) alatt található szálláshely.
2. b) Szolgálató: Kovács Árpád szálláshelytulajdonos
2. c) Szolgáltatás: a Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás vagy a szolgáltatások összessége.
2. d) Szerződő fél vagy Vendég: A szerződő fél a szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: vendég.
3. A szolgáltatási szerződés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása, foglaló fizetése:
3. a) A vendég írásban – e-mailben, vagy a www.piszivolgy-fahaz.hu webhely foglalási rendszerén keresztül – küldött ajánlatkérésére a szolgáltató az ajánlatkérés kézhezvételétől számított 24 órán belül ajánlatot küld a vendég részére.
3. b) Az ajánlati kötöttség kizárólag az árra vonatkozik, a szabad kapacitás fenntartására nem (az árajánlat nem jelent kizárólagosságot), és eltérő nyilatkozat hiányában az ajánlat megküldésétől (feladásától) számított 48 óra az ajánlati kötöttség időtartama.
3. c) Megrendelés véglegesítése: A megrendelés azzal válik véglegessé, hogy Szolgáltató a Vendég által tett megrendelést írásban (e-mailben) visszaigazolja és a szabad kapacitást lefoglalja Vendég részére.
3. d) A megrendelés létrejötte felek között a jelen ÁSZF szerinti egyedi szerződésnek minősül. Az egyedi szerződés a szolgáltatás-nyújtással kapcsolatos kötelezettségek kölcsönös teljesítésének idejére létrejött határozott idejű szerződés.
3. e) Foglaló. A megrendelés véglegesítésének előfeltétele Vendég az ajánlatban szereplő szolgáltatási díj 50%-át 48 órán belül banki átutalással megfizesse, enélkül a megrendelés nem jön létre. A foglaló megfizetésének elmaradása esetén a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
3. f) A vendég a szolgáltatás meghosszabbítására csak akkor jogosult, ha ehhez a szolgáltató legkésőbb a határozott időtartam lejártát megelőző napon írásban hozzájárul.
3. g) Amennyiben Vendég a megrendeléskor megjelölt távozás időpontjáig a szálláshelyről nem távozik, úgy azt felek kölcsönösen akként értelmezik, hogy Vendég a megrendelést egy további nappal meghosszabbította az ajánlati áron. Ugyanakkor amennyiben a szálláshely további napra nem érhető el (nincs szabad kapacitás), úgy Szolgáltató jogosult a Vendéget elutaztatni.
3. h) A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt együttes akaratával lehetséges
4. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
4. a) A vendég a megrendelt és a szolgáltató által visszaigazolt szálláshelyet az érkezés napján 14:00 órától 18:00 óráig foglalhatja el, és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni. kivéve, ha előzetes megbeszélést követően a Szolgáltató a korábbi vagy későbbi érkezést, illetve a későbbi elutazást lehetővé teszi Vendég részére.
4. b) A szálláshely nem fogad házi kedvenceket. A Vendég felel a jelen pont szerinti szabály betartásáért, annak megszegése esetén Vendég köteles a szálláshely területét késedelem nélkül elhagyni, a szálláshely díját nem követelheti vissza. A háziállat által okozott károkért a Vendég teljes és korlátlan felelősséggel és helytállási kötelezettséggel tartozik.
4. c) A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időre szól.
4. d) A vendég a szálláshely összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
4. e) Vendég tudomásul veszi, hogy a szállásadónak kötelessége minden vendéget a VENDEGEM appon keresztül bejelenteni – az appot a vendégnek telepítenie kell, majd a szállásadó által a visszaigazoló emailben megküldött linkre kattintva ki kell tölteni. A hatályos törvények szerint Magyarországon életkortól függetlenül, minden polgárnak kötelező rendelkeznie személyazonosságát igazoló hatósági igazolvánnyal (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártyaformátumú vezetői engedély), tehát már az újszülötteknek is. A jogszabályok alapján az adatok rögzítése minden igénybe vevő vendégre vonatkozóan egyformán kötelező, így sem életkor, sem más változó – pl. a szolgáltatás után fizetendő díj, kedvezmények, a tartózkodás hossza, rokoni kapcsolat az igénybe vevővel – alapján az adatok rögzítésétől eltekinteni nem lehet. A technikai adottságok (internet hiánya) miatt a bejelentést a vendégnek még érkezés előtt el kell végeznie, majd érkezéskor a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő 14. életévét betöltött vendég a személyi azonosításra alkalmas okmányát a szálláshely-szolgáltatónak az adatok ellenőrzése céljából be kell mutatnia.
Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja.
4. f) A Piszi-völgy faház területén nincs internet-hozzáférés és a térerő is korlátozott. Az ÁSZF elfogadásával, és a foglalás létrejöttével a Vendég tudomásul veszi ezen technikai adottságokat.
5. Árak
5. a) A Szolgáltató által alkalmazott mindenkori szálláshely árak a Szolgáltató weboldalán, kerülnek közzétételre.
5. b) A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
5. c) Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Vendégre.
5. d) A szálláshely díja tartalmazza a Piszi-völgy faház teljes területének (ház és kert) kizárólagos használatát maximum 8 fő részére, az ágynemű használatát, valamint a kerti sütögető használatához szükséges tüzifát és faszenet.
5. f) Idegenforgalmi adó: A helyi idegenforgalmi adó megfizetése kötelező, mely személyenként és éjszakánként kerül felszámításra, összege a helyi önkormányzat által meghatározott összeg. Jelenleg nincs kivetett idegenforgalmi adó a Piszi-völgy faház területére, de ennek esetleges megváltozásával Vendég köteles kifizetni az idegenforgalmi adót.
6. A lemondási feltételek
6. a) A Vendég foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a szálláshely felé az érkezés előtti 14. napig.
6. b) Érkezés megelőző 14 napon belül lemondott foglalás esetén a foglalási díjként befizetett összeg nem kerül visszatérítésre.
6. c) A foglalás időpontját a vendég egyszeri alkalommal ingyenesen módosíthatja. Minden további foglalási időpont módosítás 5 000.- Ft / alkalom.
7. A foglalás módja és annak garanciája
A foglalás összege a teljes szállásdíj 50%-a, amelyet a foglalás utáni visszaigazoló üzenet kézhezvételétől számított 48 órán belül Vendég köteles átutalással teljesíteni a Szolgáltató K&H Banknál vezetett 10403909-39063090 számú bankszámlájára. Amennyiben ez nem történik meg, a foglalás nem tekinthető véglegesnek.
8. Fizetés módja
8. a) A szálláshely érvényben lévő árai a www.piszivolgy-fahaz.hu weboldalon mindenkor feltüntetett árak. Szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon meghatározni és megváltoztatni, azzal ugyanakkor, hogy a Vendég részére már kiajánlott árajánlat vonatkozásában korlátozott idejű ajánlati kötöttség terheli.
8. b) A teljes szállásdíj foglalási díjon felüli részét a Vendég az érkezés előtti napon banki átutatlással, vagy az érkezés napján helyben kizárólag készpénzben fizetheti meg. A helyszínen online fizetésre nincs lehetőség (a térerő hiánya miatt a banki alkalmazások nem biztos, hogy működnek).
9. A vendég kötelezettségei
9. a) A szolgáltatási díj határidőben történő megfizetése; valamint, ha szükséges, az idegenforgalmi adó megfizetése.
9. b) A szálláshelyről, illetve a szobákból bármit, így bútorokat, berendezési tárgyakat kivinni nem megengedett;
9. c) A szálláshelyen dohányozni tilos, kivéve az esetlegesen erre kijelölt helyeket, ennek megszegése esetén a Szolgáltató jogosult a további szolgáltatás-nyújtást megtagadni és alkalmanként 50.000 HUF kötbért követelni;
9. d) A vendég felelőssége értelmében a szálláshely szolgáltatást teljeskörű és saját felelősségére veszi igénybe és teljeskörű felelősséggel tartozik a többi vendég és magatartásuk vonatkozásában is.
9. e) A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Piszi-völgy faház területén, a gyermek által okozott károkért teljes felelősség a szülőt terheli.
9. f) A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A vendég haladéktalanul és minden korlátozás nélkül köteles az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
9. g) A vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szállásadónál és minden szükséges adatot a tulajdonos rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
9. h) A vendég köteles az előírt házirendet betartani.
9.i) A vendég nem fogadhat olyan harmadik személyt a szálláshely egész területén, aki nem fizette meg a szálláshely díját. A szálláshelyen csak olyan személy tartózkodhat, aki előzetesen a 8. pontnak megfelelően átutalta a szálláshelyhez tartozó összeget, valamint a Vendegem.hu szállásbejelentő szoftver az aktuális foglalásának megfelelően lejelentésre került szállásadó által.
10. A vendég jogai
10. a) A Vendég jogosult a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
10. b) Vendég jogosult a Szolgáltatóval vagy a szolgáltatással szemben panaszt tenni a szálláshelyen tartózkodása időtartama alatt, a szálláshelyről történt távozás után ezen joga megszűnik. Szolgáltató köteles az írásos panaszt kivizsgálni és annak indokolt elhárítása érdekében szükséges és ésszerű lépéseket megtenni
11. A szolgáltató kötelezettségei
11. a) A szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
12. A szolgáltató jogai
12. a) Személyazonosság ellenőrzése. Szolgáltató jogosult a szolgáltatás igénybevételéhez való jogosultság ellenőrzése érdekében a Vendég(ek) személyazonosságának ellenőrzésére. Jogszabályi kötelezettsége révén, Szolgáltatónak joga van a Vendég személy okmányainak adatait elkérni.
12. b) Szolgáltató jogosult a szolgáltatás-nyújtást megtagadni (visszautasítani) és a megrendeléstől elállni vagy azt felmondani, ha (i) Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szálláshelyet; ha (ii) Vendég a berendezést vagy egyéb tárgyakat megrongálja; ha (iii) Vendég a házirend szabályait súlyosan megszegi; ha (iv) fertőző betegségben szenved; ha (v) fizetési kötelezettségeit határidőben nem teljesíti; (vi) bármely egyéb olyan magatartást tanúsít, amely alapján a szolgáltatás-nyújtás ésszerűen nem elvárható Szolgáltatótól.
12. c) Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégek azon vagyontárgyaira, melyeket az apartmanba magával vitt.
13. A szolgáltató kártérítési felelőssége
13. a) A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szálláshelyen belül és kívül kijelöljön olyan helye(ke)t ahová a vendég nem léphet be. A Szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a vendéget, vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a vendég nem léphet be.
13. b) A szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a szolgáltatónál.
13. c) A szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára érkezés és elutazás alkalmával, ki és berakodáskor, továbbá a szálláshelyre és onnan történő szállítás során.
13. d) A szokásos értékű tárgyakért, így különösen, de nem kizárólagosan a Vendég által a szálláshelyre bevitt értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik – ennek bizonyítási kötelezettsége a Vendéget terheli. A Szolgáltató parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
14. Vis major
14. a) Szerződő felek megállapodnak, Vendég tudomásul veszi és elfogadja, hogy csak azon ok, vagy körülmény tekintendő vis majornak, amely a szálláshely szolgáltatás igénybevételét teljes mértékben kizárja (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság), és amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel. Vis major bekövetkezése bármely felet felmenti a Szerződésből eredő kötelességeinek további teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. Az ok vagy körülmény megszűnését követően a felek kötelesek megtenni minden tőlük telhetőt, hogy a közöttük fennálló szerződésből fakadó kötelezettségeiket mihamarabb teljesíteni tudják. 1 éven túl fennálló vis major esetén a felek közötti szerződés megszűnik, és a felek kötelesek egymással elszámolni. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
15. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
15. a) A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
16. Titoktartás
16. a) A szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a vendég a szolgáltató tudomására hozta – a szerződő fél vonatkozó belső szabályai szerint eljárni.